Kaj storiti, če postanete žrtev kibernetskega napada??

Se je pravkar zgodila vaša najhujša nočna mora – ste postali žrtev kibernetskega napada? 

Ne izgubljajte časa in sledite navodilom spodaj.

1) Spremenite geslo

  • Novo geslo naj bo sestavljeno kompleksno – vsebuje naj kombinacijo velikih in malih tiskanih črk, številk ter, v kolikor je mogoče, tudi drugih znakov.
  • Npr. V4rn0g3SL0!

2) Prekinite povezavo z internetom

  • Izklopite omrežni kabel ali ugasnite router, saj s tem preprečite dostop s strani napadalca.

3) Ločite vse strojne naprave namenjene plačilnemu procesu ali naprave za katere obstaja sum, da so ogrožene od drugih kritičnih naprav za podjetja.

  • Enostavno jih ugasnite oz. odklopite iz omrežja.

4) Zaženite antivirusni program

5) Skozi celoten proces dokumentirajte vse spremembe

  • Dokumentacija naj vsebuje spremembe na omrežju, datume, morebitna obvestila, vse osebe/službe, ki bi lahko bile potencialno vpletene v vdor (npr. prodajalec plačilne programske opreme, organi pregona, pravno osebje,…).
  • Dokazov ne brišite.

6) Sporočite, da ste bili žrtev kibernetskega napada ostalim. Pri tem si pomagajte s pomočjo druge naprave.

Preprečite, da bi se ponovilo! 

  • Redno izvajajte varnostno kopiranje kritičnih podatkov,
  • vključite zaposlene v izobraževanje o informacijski varnosti, kjer se bodo naučili osnove digitalne higiene in spoznali, kako lahko prepoznajo in se izognejo potencialno zlonamernim e-sporočilom ali povezavam,
  • redno izvajajte varnostno ocenjevanje informacijske infrastrukture podjetja – Sistemski varnostni pregled,
  • razmislite o uvedbi Informacijske varnostne politike.

Pri vsemu od naštetega, vam lahko pomagamo strokovnjaki podjetja Inovis IT d.o.o., zato nas kontaktirajte na info@inovis.si ali 059070105.

Delite objavo:

Zadnje objave

Razumevanje izsiljevalskih napadov: izzivi in tveganja za podjetja

Kako se zaščititi pred napadi na Microsoft 365?

Uporaba strategije varnostnih kopij 3-2-1-1 ključna za poslovanje podjetij