Dnevno v naš elektronski poštni predal prispe tudi po več kot 100 spletnih sporočil. Med njimi je vse več lažne elektronske pošte, preko katere želijo goljufi pridobiti občutljive podatke spletnih uporabnikov in jih nato uporabiti za izsiljevanje, z namenom pridobivanja protipravne koristi.
Kako prepoznamo lažno elektronsko pošto ?
Značilnosti, ki kažejo na lažno elektronsko pošto oz. prevaro je lahko več, zato je dobro, da smo pri prebiranju spletne pošte vedno pozorni.
1) Preverite celotno ime in spletni naslov pošiljatelja
Odjemalci elektronske pošte načeloma skrijejo poln zapis e-naslova pošiljatelja, zato se je o celotnem zapisu pošiljatelja (imenu in e-naslovu) dobro dodatno prepričati.
Če se ime in e-naslov pošiljatelja NE ujemata ali sta že na prvi pogled sila nenavadna, gre najverjetneje za poskus zavajanja.
2) Preverite tipkarske in jezikovne napake v sporočilu
Večina lažne pošte prihaja iz tujine. Pošiljatelji pa si po navadi pri prevajanju pomagajo z Google Prevajalnikom, kar je opaziti tudi v slabo prevedenem besedilu, ki zna vsebovati »polomljeno slovenščino« in besedne zveze ali dele besedila, ki nimajo niti najmanjšega smisla.
Če je sporočilo jezikovno nepravilno in/ali v določenih delih nima smisla, gre najverjetneje za zavajajočo elektronsko pošto.
3) Nikar NE KLIKAJTE POVEZAV in/ali NE ODPRIJATE PRILOG
Pošiljatelji izsiljevalske e-pošte se velikokrat poslužujejo zavajujoče poimenovanih datotek ali slik, ki v nas vzbudijo zanimanje.
Če prejemnik odpre takšno sliko/datoteko, s tem omogoči goljufom dostop do podatkov računalnika.
4) NE pošiljajte osebnih podatkov
Zlato pravilo interneta nam govori, da nikoli in nikdar ne posredujemo (svojih) osebnih podatkov preko spleta. Banka ali katerakoli druga ustanova od vas nikoli ne bo zahtevala, da pošiljate svoje (osebne) podatke preko elektronske pošte.
Elektronsko pošto, ki ni šifrirana, lahko nekdo tretji prestreže in se polasti vaših uporabniških podatkov.
Če spletno sporočilo od vas zahteva vpis osebnih podatkov, gre najverjetneje za zavajajočo elektronsko pošto.
5) Če je sporočilo že na prvi pogled videti sumljivo, ga NE odprite
Če ima sporočilo pravi logotip in prihaja iz prave domene, še ne pomeni, da je legitimno.
Če sporočilo od vas zahteva, da spremenite geslo, in vas preusmeri na naslov, ki je »čudne oblike«, in naslova ne poznate ali pa vas naproša, da pošljete uporabniške podatke, to sporočilo skoraj gotovo ni legitimno.
Na taka sporočila nikar ne odgovarjajte.
Kaj storiti, ko dobimo lažno ali izsiljevalsko e-pošto?
Brez panike. Sporočilo enostavno zbrišite, še bolje pa je, če v Outlooku kliknete:
– desni klik na sporočilo,
– pomik v podmeni »Nezaželeno«,
– v primeru, da pošiljatelja ne poznate (ni vaš poslovni partner,…) kliknite na »Blokiraj pošiljatelja«.
S tem preprečite, da bi ponovno prejeli sporočilo od tega pošiljatelja (oz. tega spletnega naslova!), saj s tem poštnemu strežniku sporočite, da gre za neprimerno vsebino.
Pametna odločitev
Kaj pridobimo z brezplačnim IT pregledom?
- Analizo tveganja trenutnega stanja in
- Predlog strategije prehoda v varen oblak za vaše podjetje.